Thursday, September 08, 2005

IPT...Dapat gak aku masuk

ah..Aku ditawarkan masuk ke ITM(skrang UiTM)..mulanya aku tak berapa suka, yela kengkawan aku semuanya masuk U...aku sorang masuk I...but then..aku pkir balik..bukan salah diorang, aku masuk jerla..dan family aku pun support masuk ITM..seminggu selepas masuk ITM aku ditawarkan masuk USM...Hampeh!...aku tolak jerlaa..yelaa..dah sronok kat ITM, lagipun kat KL beb!!..

kat ITM neh..mmg banyak sangat critanya..yela 3 tahun ( Diploma jerk!), tapi aku rasa kat sini aku betul2 blaja..CGPA aku mmg tinggi..Cinta? hmmm....adalah jugak tapi sekejap2 jerk, sebab mmg aku tak pikir pasal cinta sebab aku tak masuk U cam kengkawan aku yang lain..aku just nak prove to them...itu jerk..

Insiden aku yang paling best, kena goda...itu aku tak leh lupa...cerita ni belaku dalam bulan puasa,padanla beria-ia suruh aku berbuka rumah dia..ishh...bila pikir2 balik kenapalah aku BODOH sangat terus balik bilik aku malam tuh...kalau tak..hehehhee...tapi mungkin syaitan yang selalu goda aku kena ikat betul2 gan tali Kapal!...hahahaha..

Kawan sebilik aku mmg best!...Ghaz, kalau ko terbaca ni, ko mmg gelak..kami ni mmg giler berahak..kursus lain2 tapi..kirer otak leh la sama line..same wavelength...Nak tau kami baik gilerk sampaikan kalau aku beli spender, dier amik satu, kalau dier beli spender aku amik satu..yang tak bestnya spender dier nie jenis ada corak2...tapi..dah dier amik aku nyer..aku mintakla..
Masa blaja kadang2 sama2 bogel...mmg giler...nasib baik tak bermukah!...hampir2 adalah...hehehhe...masa ni aku kenal gan sorang kerani dan dialah yang bawakkan sarapan pagi2 kat kitorang...besh kan!...bilik kat bawah jerk..jadi hampir tiap hari dapat makan nasi lemak,mee dan karipap..

Lepas habis Diploma, aku ditawarkan kerja di MSC,Johor...aku kerja 2 bulan ajer,..memang aku tak berniat nak kerja pasal aku nak dapatkan Degree...selepas sebulan kerja aku dapat tawaran ke UK ( United Kingdom, okeeyyy!)...dan aku grab jer pluang tuh..parents aku risau gak pasal 4 tahun kat sana...aku kata...kalau tolak neh..mmg tak datang lagi pluang..Opss...lupa sebenarnya aku satu-satunya student ITM yang ditawarkan ke Perancis lanjutkan pelajaran selama 7 tahun..tapi aku tolak...bila fikir2 bodoh aku ni..It is France, beb!...tapi UK ni pun orait gak!

No comments: