Thursday, May 07, 2009

Berlin - Munich- Salzburg .....Frankfurt...Bangkok...and..KL....yehaooo!

Disebabkan malas nak beratur,,,sampai 1 jam..aku skip jer lawatan ke bangunan parlimen..
betapa ramainya keindahan ciptaan tuhan
inilah tempat gerbang tanda BERlin
MARILA ikut cikgu,,lawatan sambil blajar..mesti ada orang buat iternary,,,sangat tersusun!
Berlin Wall...East Vs West....
Stesen ketapi yang menjadi tempat perjumpaan...contohnya..blind date..eh..not me!
Kawasan utama utk membeli belah,.,ala2 jalan tuanku abd rahman..eh.wait...PAvilion!

aku sekarang kat Frankfurt, menunggu hari2 nak balik ke Malaysia ( ntahla...tiap2 malam aku mimpi makan asam pedas ikan duri...terliur sangat!)..aku bertolak balik dari Berlin mlm tadi ke Munich...sampai Munich, pagi jam 6.45...so aku sambung balik journey ke Salzburg...mehla aku bagitau sikit...Salzburg tak termasuk dalam acara lawatan aku, sebenarnya Viena, Austria,,,tapi..aku rasa pasti Salzburg lebih baik sbb ada tempat shooting cerita Sound of Music...ala yang Julie Andrew tuh...( lets start at the very beginning....ingat? )...so, aku pun pegilaa...chantek tempat dier..tapi HUJAN!!!!

aku dok Hostel dekat dengan stesen ketapi Frankfurt, satu malam Euro20...mahal!...tapi..banyak beg laa...so..malas nak membawa beg yang banyak itu jauh2..ramai giler kat hostel ni...
Malam ni janganlaa mimpi asam pedas...PLEASE!

7 comments:

Siti Sapeah said...

betapa ramainya keindahan ciptaan tuhan

yang mengangkang belah kanan bawah ada sun glasses tu yg gorjes.

Hm...

amjan33 said...
This comment has been removed by the author.
Siti Sapeah said...

Tapi yg kertu juga tetap marbeles.

tuan tanah said...

sapa laaa...si siti ni...kertu pun kertu laa...tapi baru beli anti-aging cream..hahahahah

kann...yang pakai sunglasess tuh mmg indah!...GOD must spend more time on him!

Siti Sapeah said...

Kanz... Very da berlendir. Tapi tuan tanah tetap lendir katanya.

nota kaki: Ai pembaca setia blog kertu you...

tuan rumah said...

apa ni...main nota-nota kaki plak...do u know that my blog is called Blog Elergi Sepi..

Siti Sapeah said...

Suka hati ai lah nak ada nota2 kaki ke, nota2 dada ke, nota2 dot dot ke... Yang penting ai tetap berlendir dgn mamat yg mencangkung tu. Gosh, my lendir non stop. Ahhhh~~~ Nikmatnyer kan.....

Elegi sepi??? Kaedahnya ni feeling2 azharina yg kawin dgn kertu dr Kelantan tu lah kan... kanz???

Tapi takpe, kertu dr Kulai tetap da bom!!!