Tuesday, July 31, 2007

Where Else? Phnom PenH!


Selepas sajer balik dari Angkor wat, kitorang bergegas naik beca utk ke stn bas. Dahla panas..kena tunggu bas plak tuh..rupernyer cara diorang ni macam ni, kena naik bas mini dari stn bas kecil utk ke stn bas besar...tmpt tuh mmg besar bas stn dier tapi sangatla berabuk...dan bas utk ke PP kalau kat malaysia macam bas len seng..cumer aircond dier kuat sikit!hehehe...siksa gak laa..
Perjalanan dari SR ker PP adalah selama 6 jam dengan highway yang 2 hala ( so called highway!)..dan boleh meminta kepada driver utk beli barang seperti sayur di pasar tepi jalan dalam masa 10 minit..dahla tuh...kitorang dok 2 barisan dari depan..adalak pasang tv citer diorang pasang volume maximum..manala leh tido..dah tuh perangai driver diorang suker hon ..1 minit sekali mesti hon..agak2 sajer nak bgtau orangramai yang dier tuh driver...aku tension takleh tido..LV aku pakat gelak jerk..dier kata nak wat camner!....
Berenti makan sampai 2 kali..makan apa? roti ajerlaa..masalahnyer sangat panas kedai tuh tapi tamau bukak kipas..aku hangin semacam jerk...spnjng jalan tuh suasana desa banyaklaa..dan kalau dah suasana desa, semua da sampaikan lembu melintas highway pun ada...!macam2 hal!
Sampai ajer kat PP hari dah agak gelap...bandar besar macam ni susah gak kalau mlm!so..amik beca dan terus ke tmpt tinggal dekat gan tasik..LV nak bilik mengadap tasik..aku rasa macam panas sikit bilik ni..tapi..dah dier nak..so..amikjerla..
malam tuh tak buat apa2 cumer lepak kat CC...sajer jek..dan lepak2 kat kafe..mungkin esok nak xplore PP lakk..cadangnyer aku nak sewa motorsikal..bayangkan macam2 jenis kenderaan aku rasa...

No comments: