Tuesday, July 31, 2007

THE SMASHING OF ANGKOR WAT


ramainyer orang pada awal pagi...

biler dah masuk jam 1 ptg macam tuh...terus jerk SUNYI sepi..masing2 sembunyi pasal PANAS...heheheh

Esoknyer pagi2 lagi dah berkayuh ke Angkor Wat sbbnyer dalam jam 2 ptg tuh kena naik bas utk ke Phnom Penh...giler tak iternary LV aku buat..takder nak rilek2 beb!...korunk sanggup??

cuaca pagi tuh mmg amat nyaman...so..rilekla sambil bawa basikal..tapi..kerana tak cukup tido..aku rasa aku mmg DAHAGAKAN rehat yang amat sangat... masalahnyer LV aku macam perasan aku dah tak brapa konsistent dari segi tenaga..mana taknyer masa melawat all the ukiran2 dinding tuh ( cantik sangat...mmg cantik..!) aku slalu lepak dan duduk..aku tgk muka dier macam dah nak bebel..tapi,dier tahan..hehehehe..

bagi aku ukiran2 ni memang mahal...ada cerita disetiap apa yang diukir..betapa artisnyer orang2 zaman dahulu..dan sangat detail...!ni motif masa peperangan, kalau nampak ada yang bawah kelengkang tuh adalah pejuang2!



Korunk saksikanla sendiri,,,betapa panjangnyer ukiran2 tuh...sepanjang ukiran ni ada cerita dier tersendiri..dan Thanks LV sbb membacakan semua cerita2 tuh...!aku ternganga dengar cerita tuh semua..Angkor wat is really something!








Kalau peratikan muker aku kat sini mmg penat sangat..mungkin kekurangan tidur..tapi..setiap sudut kat Angkor Wat ni samada dalaman atau luaran mmg menakjubkan..Pic ni sebenarnyer adalah lorong2 yang ada ukiran2 dinding...






Selepas sajer mengelilingi ukiran2 tuh ( nak wat camner...dalam iternary LV aku dah macam tuh..kenala ikut..if not..will be a disaster..!). Kitorang pun memanjat sampaila ke puncak..masa kat puncak ni aku dah tak larat..badan aku letih semacam..kesian LV terpaksa mengelilingi seorang diri..aku dokla melepak kat tingkap batu sambil amik angin..( bukan pemalas..tapi..nak rehatkan badan..lagipun aku rasa damai biler dapat angin!hahahahaha!)...So..kenala marah gan LV..dier kata ada orang lebih tua lebih kuat dari aku...ada yang lebih penat dari aku...ntah apa2 lagila..sampaikan aku dah tak larat nak dengar..! sorry!)









Tengoklaa...aku mmg suker duduk bersila kat sini..banyak angin siol!Ada kejadian masa lepas amik pic ni, batery kamera kong!..so..tau2 jerla kan!...tak suker? tutup telinga!..aku admit la salah aku tuh!



Selepasa tuh, kitorang pun berangkat balik...korunk nak tau tak..masa balik tuh kena turun tangga yang sangatlaa steepnyer...






Inilah langkah2 terakhir sblum meninggalkan Angkor Watt...boleh tak bayangkan betapa panasnyer waktu ni...











kalau korunk g Angkor Wat...bendalah ni ada dimerata2..kalaul jadikan motif utk kafe bagus sangat!..














inilah tasik buatan yang sangatlaa mendamaikan..ni kalau bawak tikar..tidur tak hengat!..hehehee

aku dapat rasakan LV aku macam berat hati nak balik tinggalkan Angkor Wat..sbbnyer dier mmg gilerkan tempat ni...tengokla..dalam pejalanan balik pun..masih tak teragak2 nak rakam...

so..habisla xplore Angkor wat...nantikan pejalanan ke Phom Penh plak lepas nie...Aku nak ucapkan Terima Kasih sangat2 kepada LV yang dissgtfrvdksglgl sbb bersusah payah menyediakan dan buat homework pasal Angkor wat ni...."ILVUSM"

No comments: