Wednesday, July 18, 2007

Terrace of the LEPER KINGS

Selepas saja melawat BAYON..LV aku cakap kiter kena pegi Terrace of The LEPER Kings..aku kata tempat apa tuh? Ikut jerlaa....aku pun tak banyak cakap, ikutlaa..sbb apa..aku bgtau gan LV aku..if i agree with u, will u shut up? sbb..malas nak dengar bebelan dier..

hari semakin panas...pokok2 pun makin kurang..dan mulalah aku mencari2 air2 minuman..satu jerk nasihat aku..minumla mineral water..tapi..aku dan LV tetap membeli Fanta..USD1 utk 2 tin..macam murah jerk..tapi..makin haus beb!..
Kat Terrace ni mmg panas...kata LV penah dijadikan tmpt2 perarakan ( agaknyer kalau sekarang macam Dataran Merdeka)..aku kalau panas2 ni mmg tak brapa gemar..so..tercari2laa tmpt2 utk lindungi diri..LV aku merayap keliling tmpt tuh..biler aku penat..aku duduk kat batu tuh..dan ..alamak...panasnyer!...macam BERTUNKU la plakkk...

tempat ni tak banyak yang menarik tapi..banyak ukiran2 dier yang sama jerk mukernyerr...aku peratikan LV aku hilang tah kemana.rupernyer ada kat tmpt ukiran batu2 tuh...

adakah LV aku jelmaan Leper Kings..nasib baik tak ada peti ais kat situ..if not,,kena timpa!,...heheheheh







Selepas tuh kitorang g minum dulu, aku teringin sangat nak makan nenas yang dijual kat tepi tuh.lepas beli tuh..makin tambah hauslaa....lepas jerk terrace of the leper kings tuh..LV aku kata makan dulu..so..kami makan nasi goreng sayur..dahla lapar,panas..do imagine..macamana aku makan..tak pandang kiri kanan beb...aku rasa peha aku dah melecet laa...naik basikal punyer pasal! heheheheh
Kesian LV aku kat sini...betapa gigih utk mendapatkan angle terbaik bagi koleksi DVD A&W 07 dier..tapi yang aku nak tergelak..masa kat sini..waktu panas..dan dier pakai baju dan belt BLINK-BLINK...so..macam pegi Clubbing plak!

Kalau korunk nak tau..inilah sbb UTAMA aku pegi ke Angkor Wat..sbb aku nak tgk pokok2 yang membenam Wat...tapi ni bukan yang popular...ada lagi yang lebih dramatik..tapi..pokok2 kat sini jadi saksi kan...ala..mana2 pokok pun semua jadi saksi..


So selepas tuh kami pun berhenti Ops Angkor utk hari pertama..penat mmg penat..tapi hari pertama ni aku puas..bayangkan dari jam 10 pagi hinggalah 7 petang aku ada kat situ...Masa perjalanan balik tuh, aku tgk ramai orang berpusu2 ke atas bukit..aku tanyala LV, dier kata ada persembahan kebudayaan...aku kata nak tengok ker? dier kata...boleh gak..sudahnyer bukan ada persembahan kebudayaan....tapi..orang ramai nak tengok sunset dari atas bukit..aku pun ikut sama laa...lepas satu tahap tuh kena naik atas tangga yang curam..

Tengokla...brapa ramai yang berpusu2 nak naik ke bukit yang dikatakan boleh melihat sunset dengan cantiknyerr..aku pun teruja sama....dari tua, muda, kecik, besar,hitam,putih semua bersama2 menaiki bukit nie..kalau jatuh..mesti jadi tragedi!...

bILER Sajer sampai kat atas tuh..alaa...dah ramai orang dah...semua dah siap 'chop' tmpt..tatau la biler depa sampai...tapi..yang penting jumper sorang rakyat malaysia pakai baju kemeja abstrak,sluar jenama orlando dan pen di poket..( mesti cikgu kan!)..Kat atas ni seolah2 ramai orang dari seluruh plusuk dunia berkumpul...banyak kedengaran bahasa...yang paling ketara bahasa JEPUN...sebbnyer ramai rakyat jepun..


Kalau korunk nak tau, ada gak yang tetap memakai tali leher dan baju lengan panjang utk melihat sunset...Pic ni leh nampak ramai tak ramainyer yang teruja nak tgk sunset!







Setelah penat meninjau Spot yang paling berkesan utk rakam sunset..aku pilih yang ini..tapi..SUNSET tak jadik!...TENSION...sbbnyer banyak awan...so..agak hampa! utk datang lagi esok? taklaa..nak naik bukit satu hal..nak naik tangga curam lagi..LV cadangkan esok amik sunset kat Angkor Wat ajerk..


nampak tak badan aku dah muler kena sunburn...PEDIH woooooooooo!


lepas ni..cerita tentang ANKGOR wat dan Mike yang beria2 nak ikut kami explore...!

No comments: