Wednesday, July 18, 2007

Wat??? Angkor Wat???NOPE...IT IS ANGKOR THOM

Ni pintu masuk ke Angkor Thom..bukan Angkor Wat!



Ni pagi lagi ni..sbb tuh muker segar bugar...kat pintu masuk ni jerk dah spent 1/2 jam..sebabnyer sblh kiri gambar adalah sungai tempat anak2 muda mandi manda!...tu yang lama tuh!..

Mulanyer mmg dalam kepala aku...kenapalaa ramai orang kata..kalau g angkor wat, tak cukup sehari..aku rasa kenapa plak..lepas aku tgk gan mata aku sendiri..betul laa...besar giler..dahtuh aku g gan basikal..aku kena gagahkan diri aku gak..

Rancangannyer nak bangun pagi2 utk tgk sunrise..tapi..lepas aku mandi..LV kata tak larat..aku pun gembiranya mengatakan..bolehla tidur balik..esok jerk tgk sunrise..terus tidur...bayangkan tidur lepas mandi..mmgla NYAMAN!..jam 10 tuh aku sarapan ( kan sarapan free!)..lepas tuh teruslaa menaiki basikal utk mulakan OPS ANGKOR..
inilah basikal yang aku tunggangi utk OPS Angkor..Slim...aku suker..!

LV cadangkan ( sebenarnyer..dier dah tetapkan!) pegi BAYON dulu..aku bukan reti bahasa2 ni..ada ker bayon..aku nak tergelak jerk..aku tgk LV bukan main teruja!..yela..kan ker tmpt2 macam ni idaman dier sejak dulu lagi..bawak basikal pagi2 ok jugak..lagipun x panas sangat sbb banyak pokok keliling..kirer redup jerlaa...
Sampai sajer di BAYON..aku suker sangat sbb ada 4 sisi muka raja dier..( nampak sangat raja dier suker pose..ada 4 penjuru tuh muka dier..yang penting senyum tuh!),terus jerk mendaki BAYON...Bagi aku bayon ni best..sbb menunjukkan yang betapa kiter kena peratikan setiap sudut apa juga yang ada depan mata kiter..atau lain kata CARING..bukan CONTROLLING!






Pintu masuk Bayon...camner orang dulu2 leh tulis BAYON tuh hek..aku rasa itu buatan zaman milenium laa...!





















The reason aku pakai sunglases tuh sbb bukan panas...tapi takut tengok muker raja dier yang peratikan aku 4 penjuru...















Korunk tengoklaa...Muker Raja dier disetiap sudut...Macamanalaa diorang buat benda ni dulu hek...aku tabiklaa...



















Kat dalam bangunan pun boleh diperhatikan..punyerla kena berhati2..



















my LV sebenarnyer takut nak bgambar kat sini..sbbnyerr...dier rasa macam raja dok peratikan dier..ntahnyer...banyak dosa kot!hehehehe..















Macam ada persamaan...tapi..nasib baik aku pakai sunglases..










kat Bayon ni ada banyak benda2 ukiran kat dinding..tapi..ada satu yang aku suker..iaitu ukiran melahirkan anak..aku tunjukkan kat LV..dier kata pandai orang2 zaman dulu buat...aku kata..dulu2 ramai yang subur..u? hehehehe...





nampak tak?? mana satu mak bidannyer???
Aku suker gan Bayon ni...sbb apa tau..mungkin awal pagi, dan tempat pertama aku lawat..aku suker pasal ada wajah raja dier yang peratikan setiap angle..dan aku bayangkan macmana orang2 dulu buat benda2 ni dan kenapakah keputusan utk buat wajah raja mereka diambik? Mungkin raja mereka giler kuasa ataupun..raja mereka sangat disayangi rakyat!...perkhh...yang penting banyak perkara dalam pikiran aku..lepas ni teruskan lagi perjalanan...manataknyer..dalam Angkor Thom ajer banyak wat...LV aku mmglaa WAT mania..aku ni..Wat? apa Wat? heheheh...

No comments: