Wednesday, June 18, 2008

The "OLD" Manila...

Destinasi anda : ALABANG....

DESTINASI PENGINAPAN : tepi jalan...utk makluman inilah tempat tinggal paling simple tapi daif...bagi aku, kalau ko tak mampu hidup di kota metropolitan, baik tinggal di kampung, tanam serai!..

Pic taken semasa ada khutbah kat church tuh...orang dok berdoa..kitorang sibuk flash sana flash sini...ini tanda kubur Jose Rizal..dekat makam pun tetap nak bergambar,..kenapa?? sbb nama RIZAL itu!

Aku tgk gereja lama ni dah jadi tradisi tempat orang kawin...masa kitorang lawat gereja ni, ada 10 pasangan yang kawin..sudahnya..tak dapat nak masuk!

Mungkin penat ataupun terkenang cerita Jose Rizal...tapi yang aku perasan,,My LV yang belanja..so...ADAKah termenung kerana kos??? ssapa suruh makan cheese cake itu!
Utk makluman, aku mmg penat giler masa ni..dapat aircond...sedap sangat melepak..tapi yang bestnya masa ni dok bercerita ntah hapa2!

Utk Pengetahuan korunk semua...kat PAco Park ni walaupun banyak kuburan disana-sini, anda adalah dibenarkan mengambil gambar dengan pose2 yang menarik...ini pose LV yang aku terjemahkan betapa dier sedih (?) dengan kejadian mati beramai2... ( maafkan abang!)

Makanan RUJI...tapi yang aku ingat masa ni kena paksa amik pic makanan ni masa Jeepney tuh lalu,,kononnnya ada karakter laa...!

Yang aku ingat masa ni...aku sahut nama LV...dan yang pakai baju oren tuh ala2 sentap sbb mungkin nama dier sama...kalau korunk tak caya..perhatikan betul2 mulut dier yang muncung itu!

Memang mengambil video kegemaran LV..lebih2 lagi dengan pic pemandangan bangunan yang menarik..tapi...masih dalam tape lagi heh?? RAW material lagi kot!

Aku mmg dah penat sangat masa ni...depan muzium...tapikan..muzium diorang ni ada 5 tingkat..sungguh sunyi sepi...ngeri gak..penah sekali aku g toilet..ada orang menjerit2 panggil nama aku...seram gak aku rasa...tapi ghupa2nya LV yang panggil..wat suspen jerk!

Inilah patung jadian...kat gereja lama!....aku suker pic ni...taken by pakcik yang bawak keter kuda tuh..credit to him..citer pasal keter kuda..LV mulernya agak reluctant..tapi..aku bayangkan kalau tak naik keter kuder tuh...patah kaki beb!...tapi biler tang bayar...ghupa2nya sorang 200 PESO...nasihat aku: tanya dulu sebelum menaiki keter kuda di Old Manila
Mungkin ini adalah Jose RIZAL versi MALAYSIA...kong mahal!


Chantik sangat benda ni...nampak sangat berbudaya dan bertamadun..tapi bawak payung hek!

Kalau aku cakap berjalan2 di Sepanyol..mungkin ada orang percaya..tapi..kat sini building dier mmg umppppph!

Terlebih dahulu aku mtk hampun gan LV sebab paksa dier amik pic ni banyak kali..sebabnya nak sama sisi...yela...dah namanya RIZAL..kalau korunk tgk sama tak...aku bagi 99% sama sbb apa...lihatla pipi mereka...sangat sama!...Kong MAHAL!

Apa yang aku ingat sama masa lepas amik pic ni, kuda tuh mengamuk dan jatuh..LV kata kuda mmg jarang jatuh, tidur pun berdiri..so..aku rasa aura menundukkan atau lebih tepat lagi menjatuhkan kuda ada pada LV aku...nasib baik tak tundukkan GAJAH!...hehehehhe...

Pintu masuk utama ke OLd MANILA...bayar beb...tapi ada gak tourist guide,,,cumer LV kata tak perlu...padahal FREE jerk...mentang2 dier ada ROUGH GUIDE!...
MAsa ni cuaca sangat panas...tak sabar nak masuk dalam...building ni dah lama ada...aku rasa kalaulah batu2 boleh bercakap..mesti aku kusyuk dengar citer pasal jose Rizal..

Melihat peraturan sebelum masuk ke pintu utama Old Manila...

No comments: