Thursday, September 04, 2008

SPOIL BRAT Vs ANGER MANAGEMENT

Benar, semuanya benar belaka...sepanjang bulan berkat, Ramadhan Al-Mubarak ni, semua syaitan,iblis dan yang seangkatan dengannya sudah diikat-dirantai-diharamkan olehNYA untuk menganggu-mempengaruhi-menyesatkan kaum ADAM...itu semua benar!
tapi...aku pun tatau kenapa tah masuk jer al-mubarak ( kedengaran yusofff tayuuub), emosi aku naik turun macam roller coster..sekejap ok, lepas tuh...nak marah,mengamuk..naik hangin!...tatau kenapa..faktor usiakah??? nope...laparkah?? sah bukan!..sedangkan budak darjah 1 boleh harungi kelaparan ini...mungkin aura amarah aku meningkat kot!

Bayangkan, masa aku pegi PARAM ( pasar Ramadhan daaa!), aku nak beli nasi lemak kukus ayam kampung ( NLKAK) tapi ada yang nak beli tepung pelita (TP)..masalahnya, kitorang lalu gerai jual NLKAK dulu, pastinya aku beli NLKAK dulu kann...tapi ada yang mengamuk kerana pikir tekak aku ajer katanya..sudahnya, NLKAK berteraburan di jalanan..tahap amarah aku dah mencapai ke angkasa..." kau yang bawaku terbang"...

Soalnya... Siapakah spoil Brat dan siapakah yang perlu hadir sessi Anger Management?

Jawapannya : LU PIKIRLA SENDIRI..

Selamat mengharungi bulan ramadhan...HIDUP pasti RANCAK!

2 comments:

arezeo said...

Hanya kak vi je yg boleh cakap hidup pasti rancak yerrrrr.
Citer nasik melak eh nasik lemak tu dah bertahun lama nyer yerrrrr...

singAsong said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri..

Macam awal plak erk...