Monday, September 08, 2008

PENGHIBUR DIKALA STRESS


Penah tak korang stress sangat? mesti pernah..sekali dalam hidup kita pernah stress tahap angkasa!
Pagi tadi aku stress sangat2!...mana taknya...aku bangun seawal jam 6.15 ( awal ker? awal laa bagi aku!) untuk bercita2 sampai awal ke ofis...tup-tup ada keter rosak..so, jem giler la!..dan yang perit lagi tiba2 sign minyak menyala!...giler!...
sebagai meredakan stress ( kan gomen ajar cara menangani stress dengan bijak!)..aku pun bukak radiolaa...utk makluman, hanya 3 stesen radio ajer aku dengar, MIX FM, SINAR FM dan SURIA FM...yang FM lain bagi aku mengarut2 dan berbau HANGIT!...( no offense!)..jadinya aku pun pasang SINAR FM ( nampak sangat kertu!...lagu2 lama berkumandang!)..sepanjang jem tuh aku dengarla celoteh KE,SY dan Krill...wah! terhibur giler dan aku ketawa terbahak2...yang paling bestnya biler SY nyanyi lagu melayu yang di"mat salehkan"...mmg lawak..jadinya aku tak stress sangat!...biler sedar2 jer ada kat stesen petronas...teruslaa aku gumbira!...

Tapi yang pastinya MIX FM tuh pun best...esp. masa balik dari ofis...mmg menghiburkan bukan sajer dengan lagu tapi dengan "moment of truth" punyer test..best giler!..

untuk Suria FM, aku salute kerana menjadikan aku tertunggu2 setiap hari Jumaat..aku nak dengar celoteh Kak Vi..sapa tah Kak Vi ni, kalau dapat kenal mesti best...adakah orangnya secantik suaranya ketika mendendangkan lagu hindi itu hari..dan adakah orangnya tidak suker mungkir janji aka bukan kaki prorah??..nak sangat kenal!

Kalaulah ada orang yang pasang radio mahupun CD atau MP3 mengikut musim, akan aku sayang dier seumur hidupku! maksud aku mengikut musim adalah seperti kalau musim aidilfitri, dia pasang lagu2 aidilfitri, kalau musim CNY, berkumandang lagu2 CNY...dong-dong-cheh...kalau krismas, lagu santa claus akan jadi hawa telinga!..dan kalau musim merdeka, lagu2 patriotik akan dimuatkan dalam keter...mesti orang tuh best sangat!

Soalnya : korunk mesti ada stesen radio sendiri yang digemari kan??

No comments: