Thursday, September 18, 2008

MAINAN TIDUR...

Pernah tak korunk merasa mainan tidur? malam tadi aku bermimpi kena bunuh..mmg real punyer..sampaikan kejang2 kaki, tangan dan badan aku..aku rasa aku tau kenapa aku mimpi kena bunuh, sebanya dalam suratkabar ada cerita budak pompuan kena culik, bunuh gan bakar kat Kulai...terbawak2 dalam tidur..macamana aku kena sembelih..perkhh...takut sangat...dan aku rasa kalau korunk mimpi macam ni gak tentu kiter mengharapkan yang terjadi tuh adalah mimpi...dan biler tersedar ajer...LEGA...MIMPI rupanyer!...





Tapi, kadang2 ada gak mimpi yang syokkkkk giler...dan yang tak syoknyer..kena gerak tang kaki suruh bangun!...hish...tension! sbb tak dapat conclusion mimpi tuh..itu mimpi yang syoklaa....hehehehehe...



Pernah gak LV kalau tidur, aku rasa dier bermimpi dan asyik tepuk dada..( tepuk dada tanya selera!...hahahahha!) dan meronta2...( aku selalu anggap kalau bab ronta ni, mesti kes mimpi kena rogol!)..tapi..kalau aku kejutkan ( maunya tak kejut, dah tangan dok melantun sana sini!), dia kata dier mimpi ada LIPAS.....ishhh...ada ker LIPAS...( mmg dier takut lipas!)..



Masa kecil dan rumaja ( sebelum kertu ni), my mum slalu nasihatkan, kalau kiter bermimpi jangan cerita gan orang...tak baik...dan ada gak kengkawan kata, biasanya mimpi terbalik...habih tuh kalau kiter mimpi kena bunuh, apa yang terbaliknya???? Lailatul Qadar ker???



Kalau citer2 melayu ni, semuanya baik seram ker kelakar ker, serius ker hapa ker...mesti diakhiri dengan MIMPI...tak ada idea lain sangat!..


Sebab tuh aku suker citer yang dibuat berdasarkan citer sebenar...BASED ON TRUE STORY...no mimpi2..



Soalnya : kiter mesti bercerita tentang mimpi kita malam tadi kan?..kadang2 mimpi tuh kiter tak hingat!...



( muka atas ni muker confius lepas mimpi! macam real!)

2 comments:

bungeCENGKEH said...

BEST KAN BOROBODOR....DULU BERMALAM KAT DEWATA HOTEL SEBELAH BOROBODOR TU

Anonymous said...

wah..bunga cengkeh lawat blog imran...pak tam tau ker?? yeap..dewata hotel..tapi kami x tidur situ, kami amik package lawat borobudur jerk bersama sarapan.