Monday, August 17, 2009

I am going Home


Hari tuh aku dengar radio dalam perjalanan ke ofis...ada satu program "I am going Home"...best giler...

rancangan tuh ala2 jejak kasih...kategori radio. ada sorang caller berjaya untuk menjemput adik dier yang telah 20 tahun tinggal di LA, USA..adik dier belajar kat sana, trus dapat kejer kat sana,,dah 20 tahun tak balik..( tak cukup duit kot!...atau ada masalah seksual....perkh..spekulasi!)..dan radio tersebut dah dapat bawak dier balik ke Malaysia dan terus amik dier ke studio...masalahnya kakak dier ada kat studio gak..cumer bilik berbeza...syahdu giler masa dier dapat cakap dengan adik dier..

Syaratnya : kena jawab 3 soalan mengenai adik dier..

Soalan 1 : apakah Nama Cyber Cafe yang adik dier selalu pergi ?

Soalan 2 : Apakah nama rumah sukan adik dier masa sekolah dulu?

Soalan 3 : Apakah nama cikgu olahraga adik dier masa skolah dulu?


Kalau dapat jawab semua betul..diorang boleh bersama selama 2 minggu, satu betul 10 minit, 2 betul 1 jam...mmg giler syarat!

Giler kan soalan dier!....tapi kakak dier dapat jawab 2 soalan betul...jadinya dapatla sejam ajer bersama adik dier sebelum adik dier terus dihantar ke KLIA utk balik ke LA..


Part paling sayu, masa jawapan no 3 tuh salah...aku pun tangkap syahdu..

Beb, put it this way, dah 20 tahun tak jumper...dapat spend 1 jam ajer...mmgla ada orang kata cukupla tuh...aku berani bet, 1 jam itu adalah masa paling pendek kakak dier rasa dalam hidup dier...trust me!


Moral of the program : Luangkan masa yang singkat dengan penuh kualiti adalah lebih penting dari bersama sepanjang hayat!...tapi...KOSONG..

No comments: