Monday, August 03, 2009

BERJAYA tapi TIPU...


Ni cerita lama...yelaa..masa sekolah2 dulu pernah tak korunk menipu? yeap..menipu..tapi bukan menipu yang biasa2 kita buat...tapi kali ni kita menipu sebab dapat soalan bocor ujian ker peperiksaan ker...

Aku mengaku aku pernah....semasa Form 3 ( tahun...takyahlaa..nanti ada orang komen aku lebih kertu...hehehe)..aku dapat soalan bocor ujian MATH..mana aku dapat? dari bilik Guru..bila aku masuk dalam bilik guru bersama kawan sekelas aku..nama sama dengan aku..kitorang nampak kertas soalan MATH...perkh..langkah seribu langkah..akupun dengan kawan aku terus amik soalan tuh dan fotostat kat kedai koperasi sekolah..dengan kadar segera pulangkan balik soalan tersebut...Hasilnya aku berjaya mendapat 100 ( markah Penuh ) kawan aku jugak dapat markah 100 ...So..cikgu MATH macam pelik...mana tak peliknya, sepanjang ujian atau peksa penggal x penah dapat setinggi itu..paling tinggi pun 70..malahan budak paling BIJAK dalam kelas tuh pun dapat 90 jerk...tak pelik ker?? akhirnya aku dan kawan aku mengaku kitorang dapat soalan tuh...dalam kata lain dapat curi soalan ujian MATH...dan sebagai balasan aku mendapat 0...sedeyyyy!...

Tapi itu tidak teruk sangat kalau dibandingkan dengan orang yang mendapat MARKAH paling tinggi di sekolah Untuk UJian Percubaan. Subjek : FIZIK...walaupun tidak tertangkap, tapi nama beliau terkenal seantero SEKOLAH...Bangga sekali!....tapi..akhirnya beliau rasa sangat bersalah...

Note : Kita boleh capai kejayaan dan Ternama dalam masa singkat dengan cara salah...akhirnya kita sendiri rasa bersalah...tapi sekarang banyak cara mencapai kejayaan dalam masa singkat : MINUMLA Power Root : Pakcik pun nak jadik jutawan jugak!...

7 comments:

bungeCENGKEH said...

teringat kisah nie kat budak chinese perempuan best student yang curi kertas soalan percubaan SPM, dia dapat 7agregat (waktu tu tak adalah 10A1 KITA KIRA AHGREGAT) tapi kantoi n dia tukar sekolah malu kot, so moralnya...walaupun dah cerdik tapi kalau ada peluang untuk menipu dalam exam tetap ada pada sesiapa pun...betul tak abang yang ganazzzzz lagi serammmm errrrrrrrr

improper said...

BETUL Sekali....ini dari pengalaman diri sendiri

arezeo said...

kannnnn....

i'm shin... i'm inesen said...

masa kat skolah.. sanggup tulis nota atas kertas.. lipat kecik kecik.. takpon tulis kat lengan tangan.. pasal baju skolah kan panjang.. x pasan.. huhuh... tp yg x leh tolong... soalan bahasa arab ngan tajwid.. mmg la x leh wat nota kecik.. pasal kena faham bebetul.. tafsir al-Quran mmg kena la.. pasal motip sgt leh hafal makna2 dalam Quran tu.. heheheh so nota itu sgt membantu!!! ampun cikgu~

siti sapeah said...

tetiba ai terhingat pasal ai dapat jadi best student sbb pinjam sekejap soklan exam. al kisah ai ni setiausaha pengawas dulu. so ai bebas kuar masuk bilik guru tau!! so kadang2 ai dapat soklan dulu sblm exam. tapi klu tak dpt pun, lepas exam waktu ptg ai masuk balik bilik guru n amik balik paper ai n repair mne yg patut sbb cikgu main tinggalkan atas meja je. keji kan??? sudahnya, ai dgn member ai sering dapat high mark utk hampir semua subject. keji kanz???

improper said...

begitula kalau dah jadi pengawas...selalunya pengawas ni MAWAS....suker amik soalan dalam blik GURU...mtg2 diorang pegang kunci..

mmg KEJI!

improper said...
This comment has been removed by the author.