Tuesday, April 28, 2009

Beb...1st class all the way to Zurich..

Ni yang paling ternganga...sebagai anak kampung, manala aku penah tgk pemandangan macam ni..WOW!
Mula2 aku ingat ni tin biskut...lepas tuh aku tengok dekat2 ; diorang rupanya buat bangku...macam nak beli satu...tapi..mahal!...cantik giler beb!
Nilah jadinya bila sorang2 berjalan..amik pic style macam tuh jerk..teringin nak lompat2..tapi LV x ada!...huhuhu
Inilah ICE , ketapi german yang mana pegawai check tiket menyedarkan aku, aku sbenarnya dok kat 1st class...
Pic taken masa dalam bot penumpang dengan bayaran SF 1.60...dapatla jalan2...macam ada bayang kan..sbbnya boat tuh bertutup!...tapi mmg giler best!
itula...dapat tiket 1st Class ..terus lompat....hahahaha...prakkkk sangat weh!...
Sampai di Zürich...sebenarnya panas tuh...tapi..nak tunjuk obersea, pakai jaket wajib!...hehehehe
Ingakan dalam 1st class free, hmmm...kena bayar gak...aku mmg addicted to hot chocolate
Inilah makanan yang kalau dihitung dalam RM adalah RM25 ...masa nak bayar...eh...mahalnyer..


Itula kejadian memalukan, tapi ada rasa bangga sikit...mana taknya...aku naik train selamba jerk naik mana2 ...tetapi pak guard yang jaga tiket tuh kata...ko ni dok kelas pertama, wat per dok kelas dua ni...terus aku melompat ke kelas pertama...waduh2...thanks again to Eurorail..hahahhaa...prapppp sangat!

Aku aritu gi Luxemborg, penat journey jer..5 jam pegi, 5 jam balik..tapi `luxermborg' mmg kurrrreeengggg sikit dengan akulaa...sudahnya, jalan2 dan makan kebab...itu jerkk

Ahad arituh, aku mmg teruja nak ke Zurich,,, sebabnya dulu2 kawan aku penah transit kat airport zurich..macam2 diorang citer...hmmm..kali ni aku sorang2 naik ketapi ( kelas pertama...learn from the mistake!)..." i wish my LV ada sama, he is such a train's lover "....

Tapi...seriously, cantik giler babas Zurich..pandangan dan orangan...panas masa tuh..dan orang2 pun peramah..aku amik gambar, siap beri penerangan lagi tentang building kat situ," jika LV ada, tentu aku dok dengar penerangan panjang lebar dari dia"...seriously..aku mmg suker! aku dah tak kisah dengan diorang kata swiss mahal barang2 dier..sbb orang dier baik sangat, aku beli la perfume dan adala lagi barang2 swiss...nak beli banyak2 bukannya berkemampuan sangat!...but...its worth!

Sebenarnya aku dah mula rasa bosan kat sini...dah mula ada meeting, macam2 diorang bagi..
Pagi tadi masa sampai di Bonn, nak carik tempat meeting, kenala pegi dulu tourist information building ( ini semua ajaran dari LV)..sudahnya punyela banyak penerangan tentang muzium...hey!..aku bukan suker sangat mazuin...eh...muzium...macam2 diorang citer..ada muzium art, muzium muzik...masalahnya awal2 kata muzium tutup hari senin...so, aku cakap esok ajela aku datang..kalaula ada penerangan panjang lebar tentang muzium kat malaysia, apa yang diorang nak citer heh? hmmm...nanti nak ajak LV g muzium negara laa...last pegi masa tahun 1980..apa yang ada heh? ada lagi ke `hang tuah' tuh?

Köln HUjan ajer arini....tiba2 rasa sedih...dahla SEJUK giler babi nie!

No comments: