Thursday, October 25, 2007

PP...TEMPAT YANG PALING KEJAM...Jangan Pandang Belakang

Satu tempat yang paling akan aku kenang...in fact sampai sekarang masih terbayang..adalah sekolah yang dijadikan penjara masa zaman Pemerintahan kejam Pol Pot..Kalau korunk yang penah sampai sini mungkin korunk tau apa yang aku cakap ni..pada yang belum pegi..katala tergerak nak pegi..aku sarankan...pERgila...lihatla betapa manusia boleh menjadi kejam kepada manusia..sepanjang pencarian tempat ni..memang susah...dahla berbelit2 nak carik..tapi..biler aku pikirkan mmg logik susah nak dicari lokasinya...sebabnyer..inikan sekolah yang dijadikan tempat tahanan...ishh...sayunyerr!

Masuk jerk tempat ni..ada iringan muzik yang mencengkam jiwa..dah la aku mula takut2 ( seriously,,,memang mengerikan..bulu roma doklaa naik memanjang..) dan inilah lawatan pertama aku dan LV tanpa kata2 yang membisingkan suasana..senyap dan sunyi..secara tiba2..

Gambar2 ajer dah cukup membayangkan betapa kadang2 manusia ni hilang akal, hilang pertimbangan dan hilang segalanyer..boleh dier bunuh semua orang2 yang dianggap pandai...alangkah kejamnyer...aku meluat...dan aku naik geram..membuak2 perasaan marah aku...


Inilah penjara yang aku tak sanggup nak masuk jauh lagi..( ada cerita kat sini : LV ajak peghi jauh lagi..tapi aku tamau sebabnyer..aku dengar suara2 macam menjerit..ishhh...ngerinyer..macam malam NICK kena RASUK jer kat Hospital..!..tapi aku tak bgatu LV..nanti kang dier plak ketakutan...!)





Dalam keadaan yang agak gementar...amiklaa jugak gambar nie..padahal jantung aku berdegup bagailaa nak rak!...


Ini Penjara kayu...ishh...kecik giler..besar lagi tandas rumah kiter kan LV?






Yang ni penjar batu..kat sini mmg aku langsung tamau masuk...dahla gelap..dan sangat mengerikan...ishh...










Ada plak diletak gambar2 orang yang kena seksa sebelum dibunuh..manusia kalau dah jadi binatang macam tulaa...aku harap takkan ada benda macam ni laghi...
Muka LV pun macam dah kesedihan..ataupun ketakutan...yang penting pic2 yang dipamerkan kat situ bukan saja mengerikan tapi...ehehmmmm.....
Kalau korunk peratikan mmg aku x amik pic aku kat kawasan sini..sebabnyer aku tamau dibayangi oleh roh2 yang MUNGKIN tidak aman...
Semasa nak balik tuh..adalah sempat tulis dalam buku pelawat...Imran dan Arezeo ,Kuala Lumpur, Malaysia: HOW COULD U DO THIS?
SEDihlaaa beb!

No comments: