Wednesday, October 31, 2007

The Killing Field

Bangun! Bangun! Jangan lupa pulangkan Motorbike yang disewa...apa? apa?? sah...masih tingtong!

Pada keesokan harinye setelah PENAT melayari bahtera...hahahahaha..dalam jam 11 kitorang bangun..dan perkara utama dalam kepala aku...Pulangkan!Pulangkan!Pulangkan motorbike itu..sebelum tuh LV cadangkan bawak jerk motor tuh ke Killing Field..tapi,..tidakkah dier tau btapa jauhnyer Killing Field tuh?..akhirnya dapat gak orang kat hotel tuh naik motor..tapi dengan syarat dier kena ikut kitorang ke Lucky-Lucky ( tempat penyewaan motor tuh!)..Cuaca? PANAS dan sangatla PANAS..dahla panas..aku doklaa terpikir kenapala orang2 Cambodia ni x penah nak ikut traffic light? ikut sedap hati jerk bwk motor tuh..udahnyer sering berlaku konflik!...


Selepas hantar balik motorbike tuh,kitorang pun naiklaa motor pakcik yang nak bawak ke Killing Field tuh..naik bertiga! what??? mulanyer aku macam terkejut gak!..tapi LV suruh aku naik tengah..alasan dier nak pegang kamera...tension sangat..sbb aku kena himpit..dan dihimpit..x brapa selesa..
Sampai jerk kat killing field, kat pintu masuk, LV punyer kamera kena tahan..dengan nada marah dier kata ( ni translate ke bahasa malaysia - sbb LV cakap bahasa Cambodia)..takperla...saya takkan bawak kamera ni kedalam sebb kena bayar mahal..tapi, kalau hilang awak bertanggungjawab! boleh? terus budak yang jaga kaunter tuh bagi masuk dengan kamera2 sekali...bukankah bahasa itu menunjukkan bangsa!..?
Kat Killing Field ni lagi giler...masuk2 jerk ada bangunan tinggi dimana disusun tengkorak! aku dok terpikir..betapa kejamnyer...sampaikan ada baju yang dipakai pun diletak kat situ, tengkorak yang pelbagai, gigi,mana2 bahagian yang difikirkan sesuai utk diletakkan, terus dipamer...aku SAYU !



Inilah pokok yang menjadi saksi pembunuhan bayi...aduh...tak smpai hati nak tulis...korunk peghi sanala! uhuh!












Lihatlaa ada tak persamaan antara tengkorak2 itu? kalau peratikan macam tengkorak tuh kena timpa peti ais yang dua pintu!...peratikan betul2!! LV takut masa nie..yang dier takut tuh sebenarnyer Gigi tengkorak tuh!













Barisan Tengkorak...siap dikategorikan sbb nak bagi statistik!





Tempat ni aku rasa berhantu laa....!.......

No comments: