Thursday, April 12, 2007

PATUKAN KEMBALI


Pagi2 ni sampai di ofis,tatau nak wat per..minum kopi..last2 terdapat idea ( diulangi TER- jadinya tak sengaja!) untuk menulis cerita. Cerita ni ada berkaitan dengan gambar tuh.adaptasi dari majalah URTV tahun 1997 (gambar Noreen Noor kat depan ).Secara ringkasannya cerita dari cerpen tuh menyentuh tentang sikap kita yang tak pernah menghargai kebaikan orang lain.Kita selalu lupa..Aku sendiri..kadang2 lupa kebaikan orang itu, asyiklaa nak marah orang itu,tanpa aku sedari betapa orang itu banyak membantu..Macam ayam kat gambar atas tuh,setelah dibelai, diberi makan,dijaga bagai menatang Minyak ( sekarang petrol- sbb petrol mahal!) yang penuh, akhirnya...kita sendiri dipatuknya..itu oklaa..sebb ayam, makhluk ALLAH yang tidak ada akal..tapi aku sendiri dan mungkin juga korunk, kadang2 kita lupa betapa tangan dan pengorbanan orang apabila kita membenci mereka..kenapa hek? MUNGKIN sbb aku atau korunk sendiri adalah manusia biasa yang acapkali LUPA bahawa selama ini orang yang kita benci itu pernah menolong kita waktu kita susah mahupun senang...Ya!ALLAH..berikan kebaikan kepada orang yang telah banyak menolongku..mungkin aku lupa dan kebaikannya dan pengorbanannya LENYAP sekelip mata!...

wahh....bau roti bakar ni sedap..nanti citer lagilaaa..........

ps : SELAMAT MENGUNDI KEPADA KAWAN2 AKU KAT N08- DUN MACHAP MELAKA..PILIHLA MANA YANG PATUT...

No comments: