Thursday, January 17, 2008

SAMUT ...ADA ker dalam Atlas???



Pada awalnya, plan ke Bangkok kali ni nak shopping sajerk..yela..pegi hak dulu aku tak dapat beli lampu yang aku idam2kan..( lampu meja)..tapi kali ni aku grab 3 lampu meja skali harung..( aku tau LV aku merungut ghak nak bawak lampu meja tuh..dahla besar..berat plak tuh!..habih tu???). LV rupanyer mmg plan ke Samut ( pasar laluan ketapi)..to tell u the truth,aku penahla tgk promosi negara thai, ada masuk skali pasal pasar ni..aku dok tanyala LV aku, kat mana tempat tuh..so..as a webMASTER ( hahahahahaha! webmaster tulisan tangan!), dan pawang komputer, Lv carikla maklumat..dan akhirnya...Walllaaaa....sampai jugak kitorang kat Samut ni!

Tapi..nak sampai kat sini..susahlaa..kena banyak naik ketapi ( well, LV kan gilerkan ketapi..) bukan saja ketapi, malahan, bas, bot dan motor jugak..tak dilupakan teksi..complete dalam masa brapa jam semua naik!...





Macam nilaa ketapi dier..sakit pungkok woooo...asyikla dapat tmpt duduk yang kipas tak berfungsi...panas beb!...


Signboard dalam ketapi yang aku rasa maksudnya " DILARANG MEROKOK". Mungkin tulisan yang bawah tuh ada mention pasal DENDA...aku tanya LV apa dier tulis tuh..LV kata..carik sendiri dalam kamus...marahla tuh sbb aku dapat tmpt duduk yang kipas dier tak berfungsi...! :)



Senang jerk nak pujuk...ajak gambar sama....

Perjalanan mmg lama...mulanyer naik ketapi..lepas tuh kena naik bot utk ke seberang, lepas tuh tunggu train satu lagi...tunggu punya tunggu, takder..dibatalkan pasa banjir..trus naik bas..nak naik bas kena menyeberang lagi..naiklaa bot lagi..dah tuh jalan kaki sikit..naik bas...lama gak dalam bas tuh, sampaikan aku mimpi!..dapatla 2 kali mimpi...hahahahahaha..



Smpai sajer stn ni, LV sibuk suruh amik gambar..mahal katanyer..sbb tak ramai yang tau tmpat ni..tapi mmg betul! mahal pengalaman ni, sbbnyer brapa keratlaa FARANG dan tourist yang ada kat sini!

No comments: