Thursday, January 17, 2008

BANGKOK..how can I hate u????

Tempat yang WAJIB di ambik gambar tiap kali tiba di Bangkok..kalau peratikan kat escalator tuh ada tantarrrra yang memeriksa barangan dalam beg..habis dibongkar semua barangan...jangan risau, tantarra tuh takkan tembak, even dier ada senapang...tapi dia akan tanya " where u from?"..LV dengan senang hati jawab" malaysia"....aku tengok tantarrraa tuh tenung dier lama...mungkin pelik sebb macam bukan orang Malaysia tapi macam orang AMERIKA....hahahahaaha!

Being a partner of someone yang fasih berbahasa Thai, aku serahkan semua urusan kaunter kat LV..tu LV tengah doklaa klentong yang jaga booth tiket tuh..mungkin dier bagitau yang dier pandai bahasa thai sebbb belajar masa uni dulu...bla..bla..blaa....( aku yakin ayat yang sama..)..tapi takper..sbb LV aku uruskan semua, aku doklaa kat situ peratikan.

Inilah tempat yang senantiasa dalam ingatan untuk mencari tempat tinggal..walk-in pun senantiasa ada biliknyer...kali ni mahal sikit..RM90 per nite sbb peak season..tapi,mmg aku suka sangat kat sini..perlu ker aku bagitau alasannya????....lihatla gambar di atas...malam2 agak bising,tapi..what the heck!..

Kira promote ler tmpt ni, bagi korunk, mungkiN tak kelasss...tapi bagi aku...location..location...and location biler nak carik tmpt penginapan di Bangkok ni..aku suker sangat tmpat ni..bilik dier bsar, katil besar, tandas bersih..nampak LV mandi...hahahaha! sebb dinding cermin sajer...tu yang best tuh!....

Kenapa aku pilih kawasan ni?
1) LOKASI SENANG- walking distance to Patpong, DJ STATION, GOD dan Silom Road
2) Senang Makan - Ada satu stall islam depan Bank yang jual nasik ayam..sedap sangat...yang bestnya HALAL
3) KEadaan Keliling yang menjadi diri kita sendiri
4) Saja jer nak dekat gan tmpat SHOW
5) Harga yang berpatutan...

next : CLUBBING tak hengat!

No comments: