Friday, November 17, 2006

YOGJAKARTA Plak!......HEY...BOROBUDUR

inilah dier MYLVRLVSHMRPI? VAngga tak?
GUNUNG merAPi.....pagi2 buta


Kali ni aku nak citer pasal aku kat Yogjakarta..naik ketapi dari Jakarta amik masa lebih kurang 12 jam...masalahnyer naik ketapi ni malam..so kamera HD tuh lebih diutamakan keselamatannyer oleh LV aku...aku kat sebelah ni plak...kirer pandang gaklaa..tapi lebih pandang kamera..siap buat jadual...aku kena tido jam brapa..lepas tuh jaga kamera dia..nak cakap apa...dah kamera dia beli dengan "titik peluh" dia sendiri..

Sampai saja di Yogjakarta dalam awal pagi...tujuan memang nak ke Borobudur ( tempat ni LV dok mention berulang2 kali!)...dalam awal pagi tuh...korunk penah rasa tak berada ditempat asing...orang asing..suasana asing...dan tetiba rasa asing sangat!macam tuhlaa aku rasa...dalam keadaan mamai...yela..bangun tido dari gerabak ketapi..pagi2 buta lakk tuh...tetiba jerkk..kuar stesen...dan carik transport nak ke Borobudur...
Sudahnyer..dapat naik van yang ala2 camel thropy.....jalan ke Borobudur mmg bumpy!...tapi...sronok...hahahaha...
Sampai di depan gate borobudur..dah tatau nak buat apa..yelaa..pagi2 lagi kannn...sudahnyer adalah dua orang JAWA berbasikal tanya nak kemana...cakaplaa nak ke Borobudur...dier offer dengan harga tah hapa2,....aku kan pandai cakap jawa...last2 amik tour dari hotel yang dekat gan situ...jalan kaki ke hotel tuh...LV aku ni ala2 penakut...dier ingat ni Hospital Cheras ker??? aku gagahkan diri...tmpt ke hotel tuh mmg gelap..sampai jer sana..dah nak mula trip ke borobudur..cadangnyer nak tgk matahari terbit..AKu mmg KALAH bab Sunrise ni..sbb aku SYUKUR dapat rasa hari baru..masalahnyer LV suker sunset!!...camno tuh! nampak sangat dier adalah individu yang suker MALAM,....opsss...
Yang bestnyer berlari2 ni ke Borobudur, aku siap cakap gan kapel m.saleh tuh..sapa lambat smpai kena blanja...lawaklaa!
Bestlaa BOROBUDUR ni...mmg best...sejuk...dan best sangat...pagi2 nampak GUNUNG MERAPI yang berasap!aku mula2 ingat dah meletop ker?? tapi..rasanya taklaa kot!

HABIS round Borobudur tuh, LV aku kena kejar gan orang yang niaga kat situ..aku mmg wat tatau..masalahnyer...LV aku ni tetap nak layan...lepas tuh cakap..macamana bang?camner ni bang? aku kata...jangan layan..LV aku kata kesiannnn....sudahnyer sampai ke pagar hotel dier ikut..dan belila jugak bendalah tuh..tapi...dengan harga murah ya amat!...
masa kat pintu hotel tuh,LV aku kata..jom amik pic depan borobudur ni..last2 ada sorang mamat jawa tolong amikkan...rupernyer nak upah..LV aku cakap...bayarlaa....kesian kat dier..aku nak tanyalaa..kalau kat Dataran Merdeka..orang asing suruh kita amik pic depa? korunk mintak bayaran ker??? aku bukan kedekut tapi...macam malas melayan...agaknyer pasal tuh yang LV aku agak naik hangin gan aku!...sorry la sayang!
Sarapan kami adalah goreng pisang cheese...sedap..sangat sedap...

No comments: