Thursday, November 30, 2006

BANDUNG...KELUARIN????

Korunk nak tau..sblm ke Bandung, aku jalan2 dulu sekitar Yogja dengan motorsikal yang disewa. Pergi ke Kraton dulu...ala2 Istana lama..bab ni aku suker sangat sbb pertamanyer aku dapat masuk murah..( bukan tiket tourist sbb...aku cakap jawa!..hahahaha!)..yang keduanyer, istana ini mmg KELASSSSS....unik dan sangat tenteram..
Masa nak kluar tuh, adalaa orang jual2 kat depan Kraton tuh..byklaa...tapi..mata aku tertarik dengan baju Batik dan LV pun beli gak..bukan apa...baju tuh design dier ala2 RAJA..so..kalau pakai tuh...macam RAJa laaa..Yang paling menariknyerrr....LV aku ni kan kaki kesian kat penjual2 yang jual kat situ..dier kena approcah gan Mbok yang jual beg...LV cakap..camner ni..mbok ni kejar sampai kat simpang dekat2 1 km dier kejar..kesian katanyer...aku cam biasa..wat dunno jerk...mana taknyerr...beg tampal2, last2 LV beli gak...sbb kesian..dengan harga kalau RM adalah... RM2.00 sajerkk...dah timbul plak rasa kesian aku...punyelaa susah Mbok tuh nak buat beg tuh..last2 dapat RM2.00 ajerkk...Akukah bersalah???

Best sangat masa pergi jalan2 kat kawasan gempa...tengokla kuasa tuhan! sekali DIA hendak, terus terjadi...dan apa yang aku peratikan, banyak bebudak skolah ponteng kat situ..yelaa...dicelah bangunan2 yang dah runtuh, biler ditanya...malas nak masuk kelas kira2 sbb tak suker subjek tuh...hahahahaha...LV kata...lantaklaa korunk...

Yang best pegi istana air...LV belagak cam raja dan kami sama2 naik ke bumbung atas tuh dan melihat kolam yang menaikkan berahi,...ciss!...yang pentingnyerr suasana damai..kalau korunk pegi..tentu korunk terpesona.! mana taknyer,...bumbung tuh tmpt raja dulu usha anak2 dara mandi...dalam pikiran aku..kalau anak dara tuh tamau kat raja tuh? adakah raja akan MURKA dan....???? Pancung??? jawapan dari tourist guide...yerr...hukuman PANCUNG..sbb Raja tak dapat projek, sbb kat atas tuh ada bilik pojek...kami pegilaa..dan semangat dier lain skit...hahahahaha....

Aku nak citer masa nak ke stn ketapi utk ke Bandung...punyerlaa kelam kabut bagai nak rak...mana nak hantar motorsikal..mana nak bawak beg yang banyak...sudahnyerr..aku amik beca...aku satu beca dan LV satu beca...berlari2 nieee....

Sempat mmglaa sempat ke ketapi tuh..tapi ramainyer orang...dalam hati aku...TRAIN ni pengangkutan utama INDONESIA... tak gitu mukhriz iskandar???
Dalam ketapi ker Bandung dari Yogja amik masa dalam 8 jam...tapi hawa dingin laa..penting tuh utk panaskan badan...heheheheh...blakang kami ada kaple ni...dan sampai satu stesen tuh aku kuar laa...dier offer makanan dier...dan LV aku terus joint...rasanyer JELES kott...takper..aku bahagia! hahahahaha...

Sampai di Bandung dah agak gelap...masalahnyer nak carik tmpt tinggal..dahla walk in...susah gak nie..LV dan macam muker sentap nie..lepas satu hotel..ke hotel yang lain...last2 aku balik semula ke hotel yang dekat gan stn ketapi..senang...dan agak selesa..yang penting...ada breakfast!

so...dah check in hotel...tetiba LV kata jom kiter pegi massage...carilaa dalam list massage ni...so..dapatlaa..dan pegila dengan Blue bird...itula insiden yang dirahsiakannn...yang penting makan ikan bakar...itu ajerkk...

No comments: