Tuesday, September 12, 2006

HARI KEDUA : JAKARTA

Sampai di Jakarta sajer...terus aku cakap gan LV, Simpan Kamera HD tuh...pasal ura2 kena bayar tax...kenala sorok2 kan...tapi...clear ajerk...smuanyer bjalan dengan lancar..masuk..cop ...dan terus jalan...SYUKUR..

Kami mulanyer nak naik cab ( SLIVER BIRD),....tapi apa salahnyer naik DAMRI..bas dari Airport ker Stesen ketapi GAMBIR...so..dapat terus naik...SYUKUR skali lagi...Spnjang PJALANAN ada bendera2 HUT RI 61....pandai2 la korunk carik maksud dier..

Sampai ajer di GAMBIR...LV aku terus cakap...beli tiket ke YOGJAKARTA esok malam...aku dengan beg besar terusla beratur...sistem kat Jakarta senang sikit...isi borang..dan bagi kat kerani tuh..lepas tuh asingkan mana yang nak booking dan yang nak berangkat on the spot..LV aku sibuk carik sim card utk phone dier...last2 dier belila SIMPATI..taktau kenapa SIMPATI..ada banyak lagi....tapi SIMPATI di hati...heheheh

Hmmm...yang kelakarnyer...LV aku ni nak naik Butet nak ke JAlan LAKSA ( tempat penginapan)...tapi..mintak murah..kalau x silap aku dier mintak Rp5K...aku pun nak gelak..apatah lagi driver tuh..last2 aku cakap dengan LV, naik cap Silver Bird ajerlaa...agrometer lak tuh..senang!....dah tuh ada air cond..

TEKSi bawak kami ke JAlan LAksa...terus pegi hotel..tanpa pkir..aku terus kata ok..RP175k..oklaaa tuh..aku dah penat malas nak jalan2....dapat lelapkan mata kejap...dan LV aku layan INDOSIA IDOL..masa tuhlaa lagu tema kami berkumandang....MY HEART...di sini...kau dan aku...terbiasa bersama....

Aku cadangnyer nak makan kat restoran Ya UDAH...sbb aku dah baca kat lonely planet..macam sedap jerk..tapi LV aku terpandang nasi PADANG...so...Ya udah jadi...ya tak payah..sbb LV aku mmg PAdang MANIAC

Lepas ni aku citer pasal g Ancol....

No comments: