Monday, January 12, 2009

TERJAGA dan TERKEJUT...


Back to the reality...hari Jumaat aritu aku ke LQ, tapi...malam R&B, sux!...so terus ke BB...ok laa ..tapi, yang aku nak citer bukan pasal dua2 club ni..nak citer pasal sifat positif..pada sabtu pagi aku dan LV kena ke Penang utk lakukan tugas biasa..pegang kamera!..amik bas jam 7.30am ( mengapa bas? kerana aku sedar, kepenatan mengatasi segalanya,,imagine, balik dari club jam 5, nak terus drive ke Penang?? giler!...so dalam bas leh tidur...bila terjaga ajer...sampai!..heaven!).. Tapi...biasalah kalau dah g club tu, borak2 ngan kawan2..terus melarat jam 6pg..hmmm...ada 1 jam stgh lagi..so..aku bagila peluang LV tidur.( setelah penat!...hahahahahha!)...aku mmg tamau tidor..nak kena berjaga!..takut tinggal bas...tapi..biler alarm jam 6.45am, aku kejutkan LV...haraaaaammm...nak bangun,..aku pkir..takperlaa..aku take a nap jap!..sedar2 dah jam 7.20am...Imagine!!!...bagai nak rak jantung aku..terus kejut LV...boleh plak dier kata..yela 7.20am kenapa??? so..aku kemas barang2 semua..terus suruh dier bangun dengan sedikit tegas ( kesian dier penattt....hehehhee...)..dan bangun!

Apabila dia bangun,...habisla kena marah...kenapa aku tidor..kenapa tak berjaga...aku diam jerk..kalau layan..memang tak gerak2...aku kata sempat lagi ni..dia kata mana sempat..kena beli tiket baru...just like that? hmmm...aku takmau bazirkan 75 hgt tuh beb!...so aku bawak keter macam pelesit..dan terus paking kat puduraya...nasib baik tak jem..( well, pagi2 sabtu..mmg jalan clear!)...sampai di pudu jam 7.31am..dalam hati...sempat ke tak ni?..dier kata tak sempat..dan memperlahankan kaki melangkah...akupun terus pecut...bak sini tiket..terus aku g platform 4 dan ...ada bas sedang menunggu penumpang...dapat dan sempat!...LV tengok muka aku macam bsalah..( well..he should be!)..terus dier tidur..( buat2 tidur sbb malu kot !)..hahahaha...


moral of the story: jangan mengaku kalah..teruskan usaha kita..kalau instint kata sempat..mmg sempat..jam 7.45 bas pun bergerak...heaven sangat tidur dalam bas, sedar2 sampai di Penang...yang penting...mimpi LV bersambung2 dan terus memulakan kerjaya!

Be POSITIVE!..sbb tuh aku ada citer dalam posting aku yang lepas...aku tak suker komplen...!

kepada LV : TQ ssb memberi, TQ sbb buatkan happening dan TQ 4 the treat!..SSGTFRVDKSSPNHTIGLGL....

APA2PUN...SEJUKKAN TEKAK DULU SEBELUM BERTUGAS...HEHEHHEHE..Pic taken semasa baru sajer sampai di Penang!...

1 comment:

singAsong said...

Abang Im, we have to send the good thoughts to the universe...

the 'positive' things actually is a good thoughts, kalau kita mahu, kita akan capai..