Thursday, July 22, 2010

Berdikari?


agak lama tidak menjengah blog aku...mungkin berblogging sudah tidak menjadi agenda utama..sekadar melepaskan batuk di tangga!...hahahaha...alasan cukup klise : Busy dengan kerja..tapi..??

Berbicara tentang berdikari : berdiri atas kaki sendiri...bagi aku kalau semakin meningkat usia, kaki sendiri seharusnya semakin kuat untuk menampung badan..bukanlah bermaksud kita tidak boleh meminta kaki orang lain menampung badan kita, cuma berpada-pada...jangan terlalu, biarlah bersederhana..Aku sendiri kadang2 merasakan kaki aku tak cukup kuat, aku perlukan jugak kaki orang utk berdiri...itupun setelah aku berpikir beribu kali...adakah kaki orang itu boleh menampung aku ataupun kaki orang itu sendiri tidak berupaya menampung badan mereka...

Hidup ini cukup indah kalau kita tidak menjadikan orang lain sebagai batu loncatan kita...patutnya win-win situation...

No comments: