Wednesday, February 20, 2008

Iklan : Cerita MC Donald...



Sebelum aku sambung citer BKK ( pic2 yang ada mana hilang filenyerr)...aku nak selitkan iklan tentang aku dan Mc Donald..


Pada petang 19hb Februari 2008, aku balik kejer, perut laparlaa jugak..dahtuh, malas nak makan nasi ( mana taknya, lauk yang makcik Lem ( LV gelarkan Lem...-utk Lembap : sbb sangat lembap mengambil order) asyik sama jerk...) so..sambil bawak keter, aku pikir...KFC or McD??? then, aku decided g KFC jerlaa...lepas tuh nak g KFC tetiba ada pasar malam..imagine pasar malam? mestila jem!...dahtuh aku buat U-Turn terus ke Mc D..



Ada 5 counter, tapi yang bukak satu...hati dah panas nie...bebudak ni melepak jerk kejernya...aku pun order..( nama budak tuh Mokhtar! hahahaha..ingat sangat namanyer!).




Imran : Gimme set no. 8, medium! plus chocolate sundae ( sambil wat muka professional!)

Mokhtar ( tukang amik order McD- yang kat kaunter tuh!) : ok..regular ker?

Imran : hello! what's the different between Medium and regular? u tell me?..

budak pompuan kaunter sebelah ( x ingat namanya...tentula tak ingat sbb pelakon xtra!) : hey..mana ada beza, regular dan medium sama jerk laa...

Mokhtar : yelaa..u want chicken regular ker spicy??

Imran : Malunya aku!... ( dalam hati - tapi muker maintain professional )...OIC...regular!

Mokhtar : anything else?

Imran : told ya...chocolate sundae! u were not listening! thats so bad!( padahal aku dah malu sangat nie!)


so..lepas amik semua tuh, aku call LV : bgtau citer ni...dier gelak giler...yela..sbb selalunyer aku mmg suker menyakat orang kat kaunter!( apa2 kaunter pun!)

so..Moral of the story : Jangan nak berbahasa inggeris...kang salah sangka...cintailah bahasa malaysia atau utk aku lebih tepat lagi..bahasa jawa!...




1 comment:

Kelomok said...

Aiyoh..kalau la aku ada kat sana..uols akan jadi strangers ngan kiter like 2 saat je oke..lol